Premiär i utställningsringen :)

Då var det dags för vår första utställning. Vi hade tur och passade på att anmäla oss till Adventsutställningen i Arvika, som trots allt kan räknas som hemmaplan. I ARK´s ridhus skulle 265 hundar visas, men tyvärr så var det ingen mer Mops än Flora.
Som mål innan utställnigen hade jag tänkt att huvudsaken är att Flora har roligt och att hon får en bra upplevelse i ringen och bordet, när dommaren kollar tänderna. Vi hade övat liten då och då sen hon var liten och så åkte vi till duktiga Therese som hjälpte oss massor med tips och trix med att ställa henne och hur hon skulle trava - Tack för all hjälp Therese! :)

Dagen började med en punktering innan vi kom ur Mangskog, men jag ocj Simon bestämde oss för att det var ett gott omen, så skrattande och lite lätt nervösa bytte vi däcket och åkte vidare. Och vilken dag det blev!

Vi kom dit i mycket god tid, så Flora fick snällt sätta sig i buren, som var fylld med fällar och filtar. Jag har ingen erfarenhet av utställningar, men av kalla ridhus har jag i princip doktorerat ;)

Men snart blev det vår tur att gå in i ringen och jag blev förvånad över hur lugn Flora var, dock lika glad som vanligt och pussade gärna på dommaren väl uppe på bordet.


HP & BIR                     BIG-1

Med ett HP och BIR skulle vi sen in i gruppfinalen och där var det många fina valpar med. Men dommaren tyckte visst att Flora var snyggast för 1a blev hon! Jag blev jätteglad och superstolt!!


BIS-Finalen

Det bar av till BIS-finalen för valparna och där placerade sig Flora som reserv! Helt otroligt bra och jag är såå nöjd med vår premiär! GRATTIS FLORA :)


Väl hemma igen posade Flora en sista gång inför kameran, sen blev
det lördagsmys ;)


- Grattis till alla er som gick hem med ett leende på läpparna oavsett placering! :)


Kommentarer
Postat av: Elin

Duktiga Flora! Grattis till er båda :)

2010-11-24 @ 12:53:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0