Utställning i Forshaga

Ja idag har vi varit iväg på utställning. Jag, Simon och Magnus åkte dit i god tid och hann med att se en hel del hundar innan det var dags för Flora och mig att gå in i ringen.

- Flora var som vanligt glad och gillade uppmärksamheten. Hon blev BIR med Hederspris.
Sen i gruppen vann hon också och vi blev jätteglada! Lite senare var det dags för BIS-finalen och efter att domaren "sållat ut" och valt de valpar som skulle komma att placera sig var vi kvar.
Det var supernervöst att stå och vänta men tillslut så var det vara Flora och en hund till. Efter ett sista varv lämnar domaren över Best In Show rosetten till oss - Helt otroligt roligt!!! :) Jag blev så glad att jag va bara tvungen att krama både domare och de andra placerade.



Här kommer kritiken:

Domare: Anne-Marie Öhqvist

11 1/2 mån mkt feminin tik. Bra huvud och uttryck, bra hals & överlinje.
Utmärkta vinklar fram & bak, välkroppad, rör sig m parall rörelse m bra påskjut.
Härligt temp. Välvisad.

- Tusen tack till Anne-Marie för fin kritik och placeringar, tack även till BIS-domaren!

Nu blir det lite vila men sen blir det grillat och gottigt!


Kommentarer
Postat av: Elin

Grattis grattis, va roligt att det går så bra!

2011-05-08 @ 19:34:08
Postat av: Sophia svarar:

Tack så mycket Elin, det var verkligen roligt att det gick som det gick!

2011-05-09 @ 08:33:07
URL: http://sophiaph.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0